Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Casa Decor Vejle ApS

Herefter casadecor.dk 


Karen Blixens Vej 6A

7100 Vejle

Danmark


Telefonnummer: (+45) 2362 7805

Mailadresse: [email protected]


CVR-nummer: DK31266203


Bank

Casadecor.dk benytter Arbejdernes Landsbank.

Kontooplysninger kan oplyses efter behov. 


I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Casadecor.dk sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare.

 

Prisfejl

Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde have indset dette, er Casadecor.dk ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

Betaling

Mulige betalingsmuligheder: 


Dankort

VISA

Mastercard

MobilePay

Mastercard/VISA Debet

Apple Pay (implementers snarest)

Google Pay (implementers snarest)

ViaBill - Køb nu. Betal senere. Se betingelser her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/


Betaler du med betalingskort er dette gebyr frit for private korttyper udstedt i EU.


 OBS: Der opkræves gebyrer på op til 1,55%, for brug af korttyper udstedt uden for EU, Norge, Island og Schweiz samt erhvervskort udstedt i EU, Norge, Island og Schweiz. Gebyret oplyses først på ordren når kortnummeret indtastes. Dette gælder også MobilePay.

 

Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes.

Når beløbet trækkes fra din konto vil der står “Casadecor” ud for beløbet på dit kontoudtog.

 

Fragt

Casadecor.dk anvender fragtfirmaerne PostNord og GLS til levering i Danmark.


Fragtmetode vælges af kunden i sammenhæng med betaling. En estimeret leveringstid er generelt under 3 dage, der findes dog vare som alene produceres efter bestilling, eksempelvis specielle dyner. 


Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks


Pakkerne sendt til pakkeshop/pakkeboks vil pakken kun være der til afhentning i en begrænset periode, bestemt af fragtfirmaet. Når denne tid er gået sendes uafhentede pakker automatisk retur. Gensendelse koster fuld fragtpris uanset ordrens størrelse. Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks


Casadecor.dk leverer kun til fastlandet, brofaste øer samt Bornholm.

 

Specielt for erhvervskunder

Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.


I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke inden for ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises. Reklamationer om fragtskader kan også afvises hvis varens emballage, og/eller forsendelsens indpakning, er bortskaffet inden Casadecor.dk kontaktes.


Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.


Afhentning

I Vejle er det muligt at afhente din ordre. Bestilles en vare til afhentning ringer vi direkte til dig for at aftale afhentning. 


En bestilling til afhentning kan slettes, såfremt den ikke er afhentet senest fem hverdage efter bestillingen er godkendt til afhentning, og kunden har modtaget et opkald, en mail og/eller sms herom.


Erhvervskøb

Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervskunde.


For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:


- Ingen fortrydelsesret

- 12 måneders reklamationsret

- Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning

- Vi opkræver kortgebyr på 1,55% for kunder, der benytter erhvervskort.

- Betaling med Dankort er gebyrfrit.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at tage direkte kontakt til os på e-mail til [email protected]. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varer retur. Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.


Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.


Returning


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Alle forsendelser til os skal sendes direkte til vores adresse, som kan ses i toppen af dette dokument. 


Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, vi anbefaler GLS. Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:


Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer. Herunder dyne i specialmål, voksdug skåret på meter.
Levering af forseglede varer, som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (sæber mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
Levering af varer, som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret. For eksempel dyne og hovedpuder.
Gavekort udstedt i forbindelse med bundles, konkurrencer og salgsfremstød, kan ikke indløses til kontanter.

Varens stand, når du sender den retur

Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.


Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.


Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.


Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, dog ikke leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget den returnerede vare.


Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Hvis du returnerer din vare i et af vores afhentningssteder i Aarhus eller København, er der ingen kontant udbetaling ved fortrydelse.


Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen.


Returvare sendes til:

Casadecor.dk

Karen Blixens Vej 6A

7100 Vejle

Danmark


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er sendt på efterkrav. 


Du kan også fortryde købet ved at aflevere din pakke personligt på vores adresse. 


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.


Du bedes oprette en reklamationssag ved at kontakte os på [email protected], inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.


Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, kan reklamationen afvises. 


Varens stand ved reklamation

Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.


Skader på produkter forårsaget af håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.


Fejl eller defekt på lynlås i sengetøj efter maskinvask anses ikke som godkendt reklamation. 


Casadecor.dk kan ikke gøres ansvarlig for indirekte følgeskader, som varer solgt af Casadecor.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.


Varen sendes til:

Casadecor.dk

Karen Blixens Vej 6A

7100 Vejle

Danmark


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.


Persondatapolitik
Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.


Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare indgives til: Nævnenes Hus - via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk


Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. For klager over textilvare skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal desuden betale et gebyr for at få klagen behandlet.